Yaz Ortasında Şebeke Suyu İsrafı! Mahalleli BASKİ’yi Göreve Çağırdı

Yaz sıcaklarının kavurduğu ve su tasarrufunun hayati önem taşıdığı bu günlerde, Batman’dan gelen bir israf görüntüsü mahalle sakinlerini ayağa kaldırdı.

Yaz Ortasında Şebeke Suyu İsrafı! Mahalleli BASKİ’yi Göreve Çağırdı
Yayınlama: 24.06.2026
A+
A-

Batman merkez Beşevler Mahallesi’nde haftalardır sokak ortasına akan şebeke suyu, vatandaşların defalarca ihbar etmesine rağmen onarılmadı. Mahalle halkı, kuraklık riskine dikkat çekerek yetkililerin bu vurdumduymazlığa son vermesini istiyor.

İki Sokağın Kesiştiği Nokta Göle Döndü

Facia boyutundaki su israfı, Beşevler Mahallesi 1315 Sokak ile 1304 Sokak’ın kesiştiği kavşakta meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, yer altındaki ana şebeke borusundan sızdığı tahmin edilen temiz su, haftalardır kesintisiz bir şekilde yüzeye çıkarak sokak boyunca boşa akıyor. Mahalle sakinleri, durumun hem sokak zeminine zarar verdiğini hem de tonlarca suyun heba olmasına yol açtığını belirterek isyan bayrağını açtı.

“Belediyeye Defalarca Bildirdik, Gelen Giden Yok!”

Sızıntının yaşandığı noktada mahalleli adına konuşan Necbettin Ayebe, Batman Belediyesi ve BASKİ (Batman Su ve Kanalizasyon İdaresi) ekiplerine defalarca arıza kaydı bıraktıklarını ancak somut hiçbir adım atılmadığını iddia etti. Ayebe, süreci şu sözlerle özetledi: “Haftalardır burada göz göre göre şebeke suyu boşa akıyor. Belediyeye defalarca bilgi verilmesine rağmen henüz en ufak bir inceleme veya çalışma yapılmadı. Kuraklık çağrılarının yapıldığı bu yaz ayında bu durum ciddi bir vicdani yaradır, büyük bir israftır. Mahalle sakinleri olarak yetkililerin acilen buraya müdahale etmesini ve bu sızıntıyı durdurmasını talep ediyoruz.”

“Su Hepimizin Ortak Değeri, Heba Olmasın”

Su israfına tepki gösteren bir diğer mahalle sakini Ahmet Bereketli ise suyun her damlasının altın değerinde olduğu bir dönemden geçildiğini hatırlatarak yetkililere çağrıda bulundu: “Burada haftalardır devam eden kaçak nedeniyle temiz içme suyu sokaklara akıyor. Yetkililerden buraya gelip acil bir inceleme yapmalarını istiyoruz. Eğer bu bir şebeke hattı kırığıysa onarımı bu kadar zor olmamalı. Su, hepimizin ortak değeri ve geleceğidir. Bu değerli kaynağın sokaklarda heba olmasına gönlümüz razı değil. Lütfen sesimizi duyun ve bu mağduriyeti giderin.”

Beşevler Mahallesi sakinleri, hijyen ve altyapı sorunlarına da zemin hazırlayan bu kronik arızanın giderilmesi için belediye ekiplerinin derhal harekete geçmesini bekliyor.

Kaynak: İLKHA

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.