Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Batman Valisi Ekrem Canalp’in vizyoner öngörüleri doğrultusunda başlatılan Güney, Kuzey, Doğu ve Batı Çevre Yolları Yeşil Kuşak Projesi, kenti adeta yeşil bir zırh gibi sarmaya devam ediyor.
Batman Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri; kavurucu yaz sıcaklarının etkisini artırdığı bu günlerde ağaçlandırma, çimlendirme ve yeni nesil otomatik sulama altyapısı çalışmalarına gece gündüz demeden devam ediyor.
Kentin dört bir yanındaki giriş ve çıkış güzergâhlarını daha estetik, modern ve çevreci bir görünüme kavuşturmayı amaçlayan çalışmalarda büyük bir aşama kaydedildi. Proje kapsamında stratejik öneme sahip Batman-Kozluk Karayolu üzerinde yaklaşık 5 kilometre uzunluğundaki otomatik sulama altyapısı tamamen tamamlanarak devreye alındı. Ekipler, sulama hattının döşendiği bu devasa güzergâhın 1,5 kilometrelik bölümünde ise yoğun bir çimlendirme çalışması gerçekleştirerek otoban kenarlarını yeşile boyadı.
Şehir içi trafiğinin ve görselliğinin kalbi sayılan ana arterlerde de yeşil alanların korunması için teknolojik dönüşüm başladı. Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, karayolu üzerindeki sağlı sollu geniş refüjlerin yanı sıra kentin en yoğun noktaları olan; TPAO Bulvarı, Demokrasi Bulvarı, Emek Bulvarı üzerinde kurulumu tamamlanan otomatik sulama sistemlerini resmen başlattı. Bu sayede su israfının önüne geçilirken, bitki ve ağaçların yaz mevsiminin kavurucu sıcaklarında düzenli, dengeli ve verimli şekilde sulanması garanti altına alındı.
Belediye ekipleri, çevre yollarındaki yeşil dönüşümün sadece tek bir hatla sınırlı kalmayacağını belirtti. Turizm ve eğitim aksı olan Hasankeyf Karayolu ile Batman Üniversitesi yol güzergâhında da otomatik sulama altyapı çalışmalarının son sürat devam ettiği bildirildi. İlkbahar döneminde büyük bir emekle toprakla buluşturulan binlerce ağaç ve süs bitkisinin yaz sıcaklarından olumsuz etkilenip kurumaması için tüm sulama ağları kademeli olarak sisteme entegre ediliyor.
