Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Batman Belediyesi, kent içi trafiği kökten rahatlatacak ve ulaşım altyapısına çağ atlatacak vizyoner bir teknoloji yatırımını hizmete sundu.
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü ek hizmet binasında yapımı tamamlanan Trafik Kontrol Merkezi, Batman Vali ve Belediye Başkan Vekili Ekrem Canalp’in katılımıyla düzenlenen görkemli bir törenle resmen açıldı. Artık şehirdeki kavşaklar ve trafik akışı tek bir merkezden, akıllı sistemlerle yönetilecek.
Kentin geleceğine yön verecek bu dev projenin açılış törenine Batman protokolü adeta çıkarma yaptı. Programa; Vali Yardımcıları ve Belediye Başkan Yardımcıları Ekrem Güngör ile Mehmet Ali İmrak, Sason Kaymakamı Furkan Başar, Gercüş Kaymakamı Mehmet Zahid Uzun, İl Emniyet Müdürü İbrahim Kaba, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Ekrem Doğan, Ulaşım Hizmetleri Müdürü Sebahattin Direk, kamu kurum müdürleri, siyasi partilerin il başkanları ve belediye birim müdürleri katıldı.
Törende konuşan Vali Ekrem Canalp, Batman’ın önümüzdeki yüz yıl boyunca ulaşım krizi yaşamaması için devasa projeleri eş zamanlı yürüttüklerini vurguladı. Şehir içi trafiği çevre yollarına aktarma stratejisinin meyvelerini verdiğini söyleyen Vali Canalp, şu önemli gelişmeleri paylaştı: Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı hizmete alınarak merkez rahatlatıldı. Necat Nasıroğlu Bulvarı’nda çalışmalar son sürat sürüyor, bir bölümü yakında açılacak. Yeni Çevre Yolu Müjdesi: Batman’ın doğu yakasında planlanan yaklaşık 9 kilometrelik yeni çevre yolu hattında ihale sürecinde son aşamaya gelindi. Yer tesliminin ardından ilk kazma vurulacak ve kentin 1. çevre yolu tamamlanmış olacak.
Mevcut yolların akıllı sistemlerle yönetilmesinin önemine dikkat çeken Vali Canalp, merkezin teknik kabiliyetlerini şu sözlerle özetledi: “Proje kapsamında kent genelindeki 37 kavşak akıllı ulaşım sistemiyle yönetiliyor. Fiber optik altyapı ile desteklenen sistem sayesinde kavşaklardaki trafik yoğunluğu anlık olarak takip ediliyor, trafik akışı yapay zekâ destekli analizlerle optimize ediliyor. Yoğunluğun arttığı noktalarda sinyal süreleri otomatik olarak düzenlenerek bekleme süreleri azaltılıyor ve gereksiz dur-kalkların önüne geçiliyor. Böylece trafik daha akıcı hale gelirken zaman ve yakıt tasarrufu sağlanıyor.” Merkez ayrıca riskli noktaları ve sürücü davranışlarını analiz ederek, kazaların yoğunlaştığı bölgelerde bilimsel verilere dayalı önleyici çözümler geliştirecek.
Sistemin en hayati özelliklerinden biri de acil durum yönetimi oldu. Ambulans, itfaiye, polis ve jandarma gibi acil müdahale araçları seyir halindeyken, sistem güzergâh üzerindeki sinyalizasyonu otomatik olarak yeşil dalgaya çevirecek. Böylece can ve mal kayıplarının önüne geçilmesi için olaylara saniyeler içinde müdahale şansı tanınacak.
Sistemin başarısını kanıtlayan somut verileri de paylaşan Vali Canalp, günde 65 bin aracın geçtiği Emniyet Kavşağı’ndaki test sonuçlarını açıkladı. Akıllı sistem sayesinde sadece bu kavşakta: %25 oranında performans artışı sağlandı, Araç başına ortalama 17 saniyelik zaman kazancı elde edildi, Günlük 649 litre yakıt tasarrufu sağlandı, Günlük 1.107 kilogram karbon salımının önüne geçildi.
Vali Canalp, bu muazzam verilerin tek bir kavşaktan alındığını, 37 kavşağın tamamı sisteme dahil edildiğinde Batman’ın ekonomi ve çevre sağlığı açısından devasa bir kazanç elde edeceğini belirtti. Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından komuta merkezini gezen Vali Canalp, dev ekranların başında yetkililerden sistemin işleyişi hakkında detaylı brifing aldı.
